Τα καρύδια από τα αρχαία χρόνια χρησιμοποιούνταν ως ένα σύμβολο της πνευματικότητας, δεδομένου ότι οι πυρήνες τους έχουν μπερδεμένη επιφάνεια που μοιάζει με εκείνη του εγκεφάλου. Η καρυδόψιχα τρώγεται σκέτη ως ξηρός καρπός, χρησιμοποιείται στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική και τρώγεται και με μέλι.

Τα καρύδια είναι πλούσια πηγή ενέργειας, περιέχουν ωφέλιμα θρεπτικά συστατικάμέταλλααντιοξειδωτικά και βιταμίνες που είναι απαραίτητα για την βέλτιστη υγεία.

Τα καρύδια είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (περίπου 72%) όπως το ελαϊκό οξύ και μία εξαιρετική πηγή όλων των σημαντικών ωμέγα-3-6 απαραίτητων  λιπαρών οξέων όπως το λινελαϊκό οξύ, το άλφα-λινολενικό οξύ (ALA) και το αραχιδονικό οξύ. Κανονική πρόσληψη καρυδιών στη δίαιτα βοηθά στη μείωση της συνολικής όσο και της LDL ή «κακή χοληστερόλη» και αυξάνει τα επίπεδα της  HDL ή «καλή χοληστερόλη» στο αίμα. Οι ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι η μεσογειακή διατροφή που είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και ω-3 λιπαρά οξέα, βοηθούν στην πρόληψη στεφανιαίας νόσου, εγκεφαλικών επεισοδίων ευνοώντας για ένα υγιές λιπιδαιμικό προφίλ αίματος.

Η κατανάλωση 25gr κάθε ημέρα παρέχει περίπου το 90% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης των ω-3 λιπαρών οξέων. Ερευνητικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα n-3 λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, βοηθούν στην μείωση της πίεσης του αίματος, της εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικών επεισοδίων και μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, του προστάτη και του παχέος εντέρου.

Επιπλέον τα καρύδια είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε. Συγκεκριμένα, περιέχουν περίπου 21gr βιταμίνης Ε ανά 100 gr (περίπου το 140%  της ημερήσια συνιστώμενης πρόσληψης). Η βιταμίνη Ε είναι λιποδιαλυτή και ισχυρό αντιοξειδωτικό και βοηθάει στην διατήρηση της ακεραιότητας της κυτταρικής μεμβράνης, των βλεννογόνων μεμβρανών και του δέρματος.

Τέλος, τα καρύδια είναι πλούσια πηγή μετάλλων όπως μαγγανίου, χαλκού, καλίου, ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου ψευδαργύρου και σεληνίου.

Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι τα καρύδια είναι μια εξαιρετική τροφή που δεν θα πρέπει να λείπει από το καθημερινό σου διαιτολόγιο γι’ αυτό δοκίμασε τα από σήμερα είτε σκέτα, είτε με γιαούρτι και μέλι, είτε στην μαγειρική σου.



  Διάβασε ακόμη:

Οι τροφές που δεν πρέπει να τρως αν θηλάζεις!

Αμύγδαλα: Είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεσαι!