Η σωστή διατροφή όταν περνάς γρίπη ή κρυολόγημα αποτελεί βασικό «όπλο» για να εξασφαλίσεις ταχύτερη ανάρρωση και να επιστρέψεις όσο το δυνατόν πιο άμεσα στις δραστηριότητές σου.

Κατ’ αρχάς, πρέπει να δίνεις ιδιαίτερη σημασία στην ενεργειακή πρόσληψη. Πολλές φορές οι ιώσεις μάς καταβάλλουν και δεν μπορούμε να καταναλώσουμε επαρκείς ποσότητες φαγητού, με αποτέλεσμα την περαιτέρω εξασθένηση του οργανισμού. Προσπάθησε να κάνεις συχνά και μικρά γεύματα για να λάβεις την ενέργεια που χρειάζεσαι. Μην παραλείπεις γεύματα γιατί το σώμα σου χρειάζεται ενέργεια για να ανακάμψει. Και να γνωρίζεις ότι μια διατροφή κάτω των 1200 θερμίδων ημερησίως αποδυναμώνει την ανοσολογική λειτουργία.

Ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός είναι οι πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες βοηθούν το σώμα να είναι γερό και δυνατό. Επίσης, τα βασικά συστατικά των πρωτεϊνών, δηλαδή τα αμινοξέα, χρησιμοποιούνται για το χτίσιμο των συστατικών του ανοσοποιητικού συστήματος. Για να καλύψεις τις ανάγκες σου σε πρωτεΐνες επέλεξε άπαχα προϊόντα (κοτόπουλο, ψάρι, γαλοπούλα, κουνέλι, μοσχάρι, χοιρινό, αυγά).

Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνεις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, καθώς περιέχουν ουσίες όπως η βιταμίνη C, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση των Τ λεμφοκυττάρων που μάχονται κατά των ιών. Επιπλέον, τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνη Α, βιταμίνη Ε και φλαβονοειδή, τα οποία συνεργάζονται για να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού.

Κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε προβιοτικά όπως τα γιαούρτια, καθώς μελέτες δείχνουν ότι μειώνουν χρονικά τη διάρκεια του κρυολογήματος. Έρευνα έχει δείξει ότι η κατανάλωση προβιοτικών μειώνει τον χρόνο που παραμένεις άρρωστη κατά 2 ημέρες. Επίσης, τα προβιοτικά μειώνουν την ένταση των πονοκεφάλων και του βήχα.

Τέλος, μην ξεχνάς τη σωστή ενυδάτωση. Η επαρκής ενυδάτωση είναι πολύ χρήσιμη για τον οργανισμό, καθώς βοηθάει στην αναπλήρωση των υγρών που χάνεις, ιδιαίτερα αν βρίσκεσαι σε εμπύρετη κατάσταση. Κατανάλωσε, λοιπόν, αρκετά υγρά όπως νερόπράσινο τσάιτσάι του βουνού (φυσικά χωρίς προσθήκη ζάχαρης).

Το πιο σημαντικό από όλα είναι να θυμάσαι ότι μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή που περιέχει τροφές από όλες τις ομάδες των τροφίμων είναι αυτό που χρειάζεται ο οργανισμός σε όλες τις συνθήκες, πόσο μάλλον όταν είναι καταπονημένος.

 



  Διάβασε ακόμη:

6 μεσημεριανές συνήθειες που αδυνατίζουν

Οι τροφές που δεν πρέπει να τρως αν θηλάζεις!