Γενικά όσον αφορά τα λαχανικά όσο περισσότερα τόσο μειώνεται ο κίνδυνος χρόνιων ασθενειών και άλλων νοσημάτων. Τα λαχανικά παρέχουν στον οργανισμό τα απαραίτητα συστατικά στοιχεία, όπως βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και συντήρησή του.

Το σέλινο, το οποίο συγκαταλέγεται στα λαχανικά του Φεβρουαρίου, με τη σειρά του είναι απαραίτητο υλικό στην παρασκευή πολλών παραδοσιακών συνταγών, ενώ διαθέτει άφθονα θρεπτικά συστατικά όταν καταναλώνεται ωμό. Υπάρχουν ποικιλίες με ψιλά κοτσάνια, με πιο χοντρά, ακόμη και ποικιλία ρίζας που δεν είναι άλλη από τη σελινόριζα.

Περιέχει βιταμίνες Α, C και σημαντικές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β. Θεωρείται, ακόμη, πηγή αρκετών ιχνοστοιχείων, όπως ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου και καλίου.Χάρη στην αυξημένη περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες και σε συνδυασμό με τις λίγες θερμίδες που αποδίδει στον οργανισμό, το σέλινο βοηθά στην αντιμετώπιση των πεπτικών προβλημάτων και της μειωμένης όρεξης. Είναι, μάλιστα, προτιμότερο να καταναλώνεται ωμό σε σαλάτες ή μαζί με μαγειρεμένα τρόφιμα και σούπες. Επίσης, ο χυμός του διαθέτει και αντισηπτικές ιδιότητες, γι' αυτό παλαιότερα χρησιμοποιούνταν στην καταπολέμηση τραυματισμών και αλλοιώσεων στον οισοφάγο. Ακόμα, αναμεμειγμένος με χυμό καρότου επιταχύνει τη διαδικασία επούλωσης των πληγών.

Και κλείνουμε με ένα σούπερ χυμό με κύριο συστατικό το σέλινο: Βάζουμε στον αποχυμωτή μερικά κλαράκια σέλινο, δυο καρότα, και ένα μήλο. Εκτός από αποτοξίνωση, ο χυμός αυτός χαρίζει λάμψη και ομορφιά στην επιδερμίδα.



  Διάβασε ακόμη:

Ξέρεις από προσούτο;

Μπανάνες: Πώς θα τις κάνεις να ωριμάσουν πιο γρήγορα