Για ένα υγιές σώμα, πρέπει να λαμβάνεις τις βιταμίνες Β. Ενώ, όμως, είναι αρκετά εύκολο να πάρεις τις περισσότερες από τις βιταμίνες Β μέσω μίας ισορροπημένης διατροφής με φρέσκα προϊόντα και δημητριακά ολικής άλεσης, η βιταμίνη Β12 αποτελεί μία άλλη ιστορία.

Η βιταμίνη Β12-η οποία βοηθά το σώμα σου να παράγει DNA και ερυθρά αιμοσφαίρια, ενισχύει το ανοσοποιητικό και ενθαρρύνει την υγιή νευρική λειτουργία- βρίσκεται φυσικά μόνο σε «ζωικές πηγές». Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που δεν καταναλώνουν κρέας ή γαλακτοκομικά μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο να φτάσουν τα ημερήσια προτεινόμενα 2,4mcg βιταμίνης Β12(2,6mcg εάν είσαι έγκυος και 2,8mcg αν θηλάζεις).

Επίσης, όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα στην πέψη, όπως η κοιλιοκάκη και οι ενήλικες άνω των 50 βρίσκονται σε κίνδυνο έλλειψης της βιταμίνης λόγω προβλημάτων απορρόφησης του οργανισμού, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κούραση, εξασθένηση και ζαλάδες.

Μείνε σίγουρη ότι δε θα αντιμετωπίσεις τέτοια προβλήματα ακολουθώντας μία διατροφή η οποία περιλαμβάνει τουλάχιστον μία από αυτές τις 15 τρoφές με B12 που ακολουθούν.

Αχιβάδες

Βιταμίνη Β12: 84.1mcg σε 90γρ. μαγειρευμένων αχιβάδων

Άλλα οφέλη στο σώμα σου: Οι αχιβάδες δεν περιέχουν μόνο τη μεγαλύτερη συγκέντρωση βιταμίνης Β12 από όλα τα φαγητά, είναι και πλούσιες σε κάλιο. Σε 90γρ. φρέσκων ή σε κονσέρβα αχιβάδων υπάρχουν 534mg καλίου.

Στρείδια

Βιταμίνη Β12: 21,84mcg σε 90γρ. μαγειρευμένων στρειδιών

Άλλα οφέλη στο σώμα σου: Τα στρείδια περιέχουν περισσότερο ψευδάργυρο από οποιαδήποτε άλλη τροφή, με 32mg σε 6 μόνο φρέσκα στρείδια. Ο ψευδάργυρος ενισχύει το ανοσοποιητικό σου σύστημα, βοηθώντας στην καταπολέμηση των κρυωμάτων. Έχει όμως και άλλο όφελος, καθώς μπορεί να ενισχύσει και την παραγωγή τεστοστερόνης, βελτιώνοντας τη λίμπιντο και βοηθώντας τις ωοθήκες των γυναικών να μένουν υγιείς.

Μύδια

Βιταμίνη Β12: 20.4 mcg σε 90γρ. μαγειρευμένων μυδιών

Άλλα οφέλη στο σώμα σου: Εκτός από βιταμίνη Β12, τα μύδια αποτελούν και καλή πηγή πρωτεΐνης, καλίου, βιταμίνης C και Ω-3 λιπαρών οξέων.

Καβούρια

Βιταμίνη Β12: 10.3 mcg σε 90γρ.

Άλλα οφέλη στο σώμα σου: Το ψαχνό του καβουριού περιέχει βιταμίνες Α, Β, C αλλά και μαγνήσιο. Όπως και τα στρείδια, είναι γεμάτα με ψευδάργυρο.

 

Πηγή: shape.gr



  Διάβασε ακόμη:

6 μεσημεριανές συνήθειες που αδυνατίζουν

Οι τροφές που δεν πρέπει να τρως αν θηλάζεις!