Νιώθεις ότι το στομάχι σου κοντεύει να σπάσει και ότι το τζιν που μέχρι χθες το φορούσες με άνεση, τώρα σε πιέζει ασφυκτικά;

Φυσικά και δεν φταίει το τζιν αλλά το φούσκωμα στην κοιλιά, ένα συχνό φαινόμενο, που προκαλεί δυσφορία στην καθημερινότητα όλων.

Το φούσκωμα προκαλείται συνήθως λόγω διαταραχών του γαστρεντερικού ή υπερβολικής παραγωγής αερίων στο στομάχι. Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις τις στομαχικές ενοχλήσεις, όπως το φούσκωμα, είναι να εντοπίσεις τι τις προκαλούν.

Πέρα από την κατανάλωση ορισμένων τροφών που το πυροδοτούν, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, όπως:

Άγχος

Το σώμα ακούει τι λέει το μυαλό. Το στρες και το άγχος μπορούν να δημιουργήσουν διαταραχές στο αναπνευστικό μας μοτίβο και στο πεπτικό σύστημα. Μπορούν να οδηγήσουν σε υπερβολική κατάποση αέρα που εισχωρεί στο στομάχι και οδηγεί σε φούσκωμα. Το άγχος προκαλεί επίσης ορμονικές ανισορροπίες στο σώμα που επηρεάζουν αρνητικά τα μικρόβια στο έντερο και διαταράσσουν τη λειτουργία τους. Ένας πολύ καλός τρόπος για να αντιμετωπίσεις το άγχος και το στρες είναι να ακολουθήσεις μια ρουτίνα διαλογισμού ακόμα κι αν είναι για 10 λεπτά την ημέρα.

Κακή στάση σώματος

Η κακή στάση του σώματος επιβαρύνει τους μύες αλλά ενδέχεται να επηρεάσει και το πεπτικό σύστημα. Το να σκύβεις ενώ τρως μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατακράτηση αερίων από το να είσαι όρθια. Απέφυγε να ξαπλώνεις αμέσως μετά το γεύμα γιατί αυτό εμποδίζει τη διέλευση των αερίων από το έντερα.  Να κάθεσαι σε ορθή γωνία κατά τη διάρκεια των γευμάτων για να διατηρείς μια καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

fouskoma stin koilia1

Υγεία του εντέρου

Κατανάλωσε υγιεινές, διαλυτές φυτικές ίνες όπως φρούτα και λαχανικά για την καλή υγεία του εντέρου σε αντίθεση με τα δημητριακά και τα όσπρια (καθώς μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα). Απέφυγε τις μεγάλες μερίδες γευμάτων, καθώς το έντερο μπορεί να δυσκολεύεται να τις διασπάσει, αλλά τα μικρότερα γεύματα να είναι τακτικά. Επιπλέον, κράτα το έντερό σας υγιές με φυσικά προβιοτικά που καταλύουν τη λειτουργία των ενζύμων και ενισχύουν τη μικροβιακή δραστηριότητα. Τέλος, ξεκίνησε τακτική σωματική δραστηριότητα για να ενισχύσεις τον μεταβολικό σου ρυθμό και επομένως να βελτιώσεις την πέψη.

Πηγή: femina.in



  Διάβασε ακόμη:

Ζουμερά οπίσθια με μια και μόνο άσκηση!

3 λόγοι που δεν χάνεις με τίποτα την κοιλιά!